w

FW 2018-19

UFASHON

Paris Haute Couture FW 2018-19, Julien Fournié

Una collezione completa, raffinata e sensuale quella che il couturier Julien Fournié ha lanciato a Parigi, mostrando a pubblico, stampa e buyer come immagina l'autunno/inverno 2018-19. Sicuramente all'insegna di una donna complessa, la cui anima ha tanti doppi fondi e scomparti segreti tutti da scoprire per innamorarsene sempre di più. Ed è questo l'invito dello stilista, quello di non fermarsi mai all'immagine della donna quanto scoprire perchè ha scelto in quel momento di dare quella immagine di sé e quel mood. Perchè una donna parla anche senza voce e molto spesso lo fa relegando agli abiti questo compito di essere i portavoci del suo sentire emozionale. Julien Fournié è un raffinato psicologo in questo processo creativo che permette alla donna di poter esprimere, da diamante qual è, tutte le sue infinite sfaccettature. Dalla dark lady alla femme fatale, dalla lady bon chic bon genre a quella sporty chic che ama le emozioni forti. Il tutto grazie a colori vivaci, silhouette dal magistrale taglio sartoriale che accarezzano con delicatezza le forme femminili e stampe animalier e tartan per fascinazioni wild o brit. Impeccabili i suoi capispalla con giacconi avvolgenti dalle forme originali e sofisticate, mentre le mantelle, leggere e impalpabili hanno il profilo di un trench ma scendono maestose lungo il corpo avvolto in sfolgoranti abiti da sera.

 

Ispirazione: I mille volti di una donna
Lunghezze: tutte, mini, midi, long
Ampiezze: delicatamente morbide disegnano una silhouette sensualmente femminile
Colori: nero, rosso, ocra, azzurro, bronzo, oro
Tessuti: piume, lana, crepe, seta, pelle, tulle, lamè

 

Paris Haute Couture FW 2018-19, Julien Fournié

A complete, refined and sensual collection that the couturier Julien Fournié has launched in Paris, showing to the public, press and buyers how he imagines autumn / winter 2018-19. Surely in the name of a complex woman, whose soul has so many double funds and secret compartments to be discovered to fall in love more and more. And this is the designer's invitation, that of never stopping at the image of the woman as much as finding out why she chose at that moment to give that image of herself and that mood. Because a woman speaks also without a voice and very often does so relegating clothes to this task of being the spokesmen of his emotional feelings. Julien Fournié is a refined psychologist in this creative process that allows the woman to be able to express, from diamond as she is, all her infinite facets. From the dark lady to the femme fatale, from the bon bon bon chic lady to the sporty chic that loves strong emotions. All thanks to bright colors, silhouette with a masterly tailoring cut that delicately caress the feminine shapes and animal prints and tartan for wild or brit fascinations. Impeccable its outerwear with enveloping coats with original and sophisticated shapes, while the capes, light and impalpable, have the profile of a trench coat but descend majestically along the body wrapped in bright evening dresses.

 

Inspiration: The thousand faces of a woman
Lengths: all, mini, midi, long
Amplitude: gently soft design a sensually feminine silhouette
Colors: black, red, ocher, blue, bronze, gold
Fabrics: feathers, wool, crepe, silk, leather, tulle, lamé

SS 2018

UFASHON

Paris Haute Couture SS 2018, Julien Fournié

Ispirazione orientale per la nuova collezione di alta moda spring/summer 2018 di Julien Fourniè incantato dalla cultura millenaria non solo di un continente quale l'Asia, ma soprattutto di un universo quasi parallelo al nostro, con il suo misticismo, esoterismo e simbolismo che, in questa collezione, si traduce non solo nella reinterpretazione delle più classiche silhouette, ma in un modo del tutto nuovo di percepire la misteriosa sensualità orientale.

Lo studio stilistico decisamente accurato che si cela dietro questa collezione contribuisce a renderla unica nel suo genere perchè si tratta non semplicemente di un omaggio all'Oriente, ma della dimostrazione visiva ed emozionale di come il designer immagina questo mondo che così tanto lo affascina e lo ispira. Bellissimi i kimono iper decorati e gli abiti da sera con stampe vivaci e giochi di trasparenza.

 

 

Ispirazione: Oriental sensuality
Lunghezze: preferibilmente lunghe
Ampiezze: silhouette dai tagli sartoriali spesso attillati
Colori: nero, bianco, verde, rosa, blue, grigio, oro
Tessuti: crepe, organza, seta, raso, pizzo, pelle, mikado.

 

Paris Haute Couture SS 2018, Julien Fournié

Oriental inspiration for the new Haute Couture spring/summer 2018 collection signed by Julien Fourniè, truly enchanted by the ancient culture not only of a continent which is Asia, but especially inby a universe almost parallel to ours, with its mysticism, esotericism and symbolism that, in this collection, it's not only usual classical reinterpretation of silhouettes, but it's a new way of perceiving the mysterious Oriental sensuality.

The decidedly accurate design studio behind this collection helps make it unique because it is not simply a tribute at the East but it is the concrete and real Visual and emotional demonstration of how the designer imagines this world that so fascinates and inspires him. Absoluteky remarkable in this collection beautiful hyper decorated kimonos and party dresses with bold prints and sensual transparencies.

 

Inspiration: Oriental sensuality
Lenghts: preferably long
Size: silhouette by tailoring often tight-fitting
Colors: black, white, gree, pink, blue, grey, gold
Fabrics: crepe, organza, silk, satin, lace, leather, mikado

FW 2017-18

UFASHON

Haute Couture Paris FW 2017-18, Julien Fournié

Una collezione classica ed elegante, dall'allure felicemente retrò quella che  Julien Fournié ha presentato a Parigi con un buon riscontro di pubblico.

Ispirata agli anni Quaranta e alle dive di quegli anni, con i loro favolosi look da red carpet e da party mondani, la collezione haute couture fall/winter 2017-18 di Julien Fournié celebra la Hollywood di un tempo, con abiti e taiilleur che dive sofisticate come Greta Garbo e Joan Crawford avrebbero amato indossare, castigati, in nuance delicate e lunghi alla caviglia, mai attillati, ma pensati per accarezzare la silhouette suggerendone le forme.

Se per dive più esistenzialiste o misteriose è un trionfo di nero, per quelle più glamour non manca un tocco di oro a esaltarne la patinata bellezza. La sera è invece un omaggio ai tanti balli in maschera del tempo nelle ville e nei saloni più esclusivi del mondo in cui alle celebrities si mescolavano aristocratici, alta borghesia, nouveaux riches, intellettuali e imprenditori in un mix che non stanca mai di affascinare con i suoi aneddoti e le sue storie senza tempo...

 

Mood: Hollywood anni Quaranta
Lunghezze: midi, alla caviglia, lungo anche con strascico
Ampiezze: abiti skinny, capispalla comodi, abiti da giorno alla caviglia con la stoffa che morbidamente accarezza le forme e ampie gonne per abiti da sera creati per grandi occasioni
Colori: beige, nero, oro, grigio, rosa, nude
Tessuti: tulle, seta, crepe, raso, pelle, pizzo, voile, piume

 

Haute Couture Paris FW 2017-18, Julien Fournié

 

Julien Fournié presented with success in Paris a classy and elegant collection, with a pleasant vintage appeal.

Inspired by the 1940s and by amazing divas of that time, with their fabulous looks for red carpet and parties, the haute couture fall/winter 2017-18  collection signed by Julien Fournié celebrates the Hollywood of yesteryear with clothes and suits that sophisticated stars as Greta Garbo and Joan Crawford would have loved to wear, upstanding, in delicate nuances and long until the ankle, never wrapping but thought to caresses the silhouette suggesting the feminine shapes.

For more existentialist or mysterious stars the designer thought to black total look, while for the more glamorous divas there is a touch of gold to enhance their sleek beauty. The evening is a tribute to the many masked balls of the time in the world's most exclusive villas and lounges where the celebrities mingled aristocrats, high bourgeoisie, nouveaux riches, intellectuals and entrepreneurs in a mix that never fails to fascinate with its timeless anecdotes and stories...

  

Mood: 40s Hollywood style
Lenght: midi, at the ankle or long with train
Breadth: skinny dresses, comfy outwear, daily dresses with fabric that touch softly the feminine shapes and wide skirts for evening dresses ideated for grand soirée
Colors: Beige, black, gold, gray, pink, nude
Fabrics: Tulle, silk, crepe, satin, leather, lace, voile, feathers 

SS 2017

UFASHON

Haute Couture Paris SS 2017, Julien Fournié

Collezione coraggiosa e libera che usa ogni strumento in suo possesso per dimostrare quanto l'alta moda sia più viva che mai, come una creatura sublime e misteriosa di cui si raccontano ormai mille leggende, al punto che c'è chi si chiede se esista veramente o non si sia trasformata in altro. Pret à couture o la forma più alta e raffinata di ready to wear... A chi la considera un anacronismo o un lusso per pochissime fortunate sulla terra, Julien Fournié risponde con una collezione spring/summer 2017 che non può che appartenere al regno dell'alta moda per l'uso di meravigliosi tessuti, i superbi decori, gli eccelsi ricami e le silhouette architettoniche che dimostrano come solo qui la moda possa davvero dire qualcosa di nuovo, libera dalle imposizioni del marketing e da supposte tendenze da seguire.

Solo nell'alta moda quella creatura sublime e misteriosa di cui si accennava all'inizio si mostra in tutta la sua potenza visionaria e ammirando i capolavori di Julien Fournié è rassicurante pensare che tale magia non è una leggenda e tale arte non andrà mai persa nel tempo perchè è il tempo il suo migliore amico, essendo una forma d'arte. Non lascerà come nel pret à portér che appassisca come un fiore subito sostituito da un altro decisamente diverso, ma la accompagnerà in quel cammino verso la Storia che rende eternamente belle e senza tempo queste opere d'arte che sempre saranno il manifesto della più pura e alta forma di bellezza e sartorialità.

 

Mood: La pittura applicata alla couture
Lunghezze: tutte le lunghezze, in particolare al ginocchio per gonne sia dal taglio skinny che vaporose
Ampiezze: gonne ampie e vaporose, gonne al ginocchio sia fluenti che fascianti, ampie mantelle da sera
Colori: giallo, bianco, celeste, nero, blue elettrico, arancione, rosa
Tessuti: crepe, pizzo, seta, organza, mikado

 

Haute Couture Paris SS 2017, Julien Fournié 

Wise and free collection that use every tool at its disposal in order to demonstrate how the Haute Couture is more alive than ever, as a sublime and mysterious creature that you tell now a thousand legends, to the extent that there is anyone who wonders whether actually exists or has not turned into more. Prêt à couture or the highest form of a refined of ready to wear... Who considers it to be an anachronism or a luxury for the few lucky ones on Earth, Julien Fournié responds with a spring/summer 2017 haute couture collection that absolutely belongs to the reign of haute couture because the use of marvellous fabrics, sophisticated decorations, fabolous embroideries and architectural shapes that demonstrates that only here the fashion can really say something new, free of the dictates of marketing and trends to follow.

Only in the high fashion that sublime and mysterious creature of we're talking about in the beginning of this review, shows herself in all her visionary power and looking at the masterpieces of Julien Fournié it's reassuring to think that the magic is not a legend and that art will never get lost in time because just the Time is its best friend, being a form of art. Won't leave as in prêt à portér that wither like a flower immediately replaced by another quite different, but will accompany it on that journey toward history that makes these works of art eternally beautiful and timeless and they always will be the manifesto of the purest and highest form of beauty and tailoring.

 

Mood: The paint applied to couture
Lenght: all lengths, especially to the knee for skirts both skinny that fluffy
Breadth: wide and fluffy skirts, knee-length skirts flowing or enveloping; wide and sumptous evening capes
Colors: yellow, white, pale blue, black, elecgtric blue, deep blue, orange, pink
Fabrics: crepe, lace, silk, organza, mikado

 

 

FW 2016-17

UFASHON

Haute Couture Paris FW 2016-17, Julien Fournié

Ispirata all'arte della calligrafia, la nuova collezione haute couture fall/winter 2016-17 di Julien Fournié sceglie, in particolare, il blu notte e il viola per accentuare una vena malinconica e dark per un tema che domina quasi tutti i capi in collezione, soprattutto, voluminosi abiti da gran ballo resi contemporary chic da stampe digitali. La parola diventa estetica, ma non perde la sua voce  grazie al fascino di raffinati abiti in velluto e in pelle verniciata dalla silhouette ad A. Non mancano glamour ed eleganza per una collezione concettuale che si fa notare.

 

Mood: l'arte della calligrafia e la dissacrazione delle stampe digitali su abiti da gran sera
Lunghezze: tutte, dal mini al lungo
Ampiezze: strette e sinuose, ma anche morbide e leggere fino ad arrivare a quelle importanti da sera
Colori: nero, verde smeraldo, rosso, viola, rosa, bianco
Tessuti: pelle, velluto, crepe, seta, chiffon, organza, tulle, pizzo, tessuti tecnici

 

 

Haute Couture Paris FW 2016-17, Julien Fournié 

Inspired by the art of calligraphy , the new haute couture fall/winter 2016-17 collection signed by Julien Fourniè chooses deep blue and purple to to accentuate a melancholic and dark appeal for this theme that dominates almost all garments in the collection, especially, voluminous evening ball gowns that are so contemporary thanks digital prints. Word became aestethic but doesn't lost its voice, especially thank the elegance of velvet dresses or varnished leather with A silhouette. Glamour and sophistication are the protaginist of this conceptual collection that is impossible not to notice.

 

Mood:  the art of calligraphy, digital printing
Lenght: everything, from mini to long
Breadth: everything: tight, lightly and wide
Colors: black, grey, emerald green, red, purple, pink, white
Fabrics: leather, velvet, crepe, silk, chiffon, organza, tulle, lace, techno fabrics

Share :